Kwasy Omega 3 – Źródła tłuszczów, które uzdrawiają

Tłuszcze nasycone i jednonienasycone nie dostarczają składników odżywczych, nie są nam potrzebne, chociaż mogą być wykorzystywane do wytwarzania energii. Niezbędne są natomiast tłuszcze wielonienasycone.

Właściwości EPA I DHA

Właściwości kwasów tłuszczowych z grupy Omega 3 mają kluczowe znaczenie dla układu wieńcowego, odpornościowego i nerwowego 

Działanie:

  • Wywierają wpływ na ciśnienie krwi i stabilizują poziom lipidów
  • Zapobiegają tworzeniu się zakrzepów
  • EPA przyczynia się do zwalczania reakcji zapalnych organizmu
  • DHA jest ważnym czynnikiem rozwoju siatkówki oraz jest odpowiedzialny za dobrą kondycję tkanki oka
  • DHA zapewnia prawidłowe funkcjonowanie mózgu i systemu nerwowego. Uważa się także, że kwas ten wywiera korzystny wpływ na samopoczucie, pamięć, układ nerwowy i całościowy stan zdrowia człowieka.

Sprawdź, czy masz oznaki niedoboru Omegi 3:

 

  1. Czy masz suchą skórę?
  2. Czy cierpisz na stany zapalne?
  3. Czy w Twoim organizmie dochodzi do zatrzymania wody?
  4. Czy doskwierają Ci mrowienia (cierpnięcie) rąk i nóg?
  5. Czy masz wysokie ciśnienie albo podwyższony poziom trójglicerydów
    (czyli tłuszczów) we krwi?
  6. Czy jesteś podatny na infekcje?
  7. Czy jest Ci trudniej niż innym osobom stracić wagę?
  8. Czy Twoja pamięć i umiejętności koncentracji pogorszyły się?
  9. Czy cierpisz z powodu braku koordynacji ruchowej lub upośledzonego wzroku?
  10. Czy, jeśli masz dzieci, są zbyt niskie jak na swój wiek lub rosną powoli?

 

Jeśli na pięć lub więcej pytań odpowiedziałeś twierdząco, może to oznaczać, że występuje u Ciebie niedobór tłuszczów Omega 3.

Kwasy Omega 3 – Źródła tłuszczów, które uzdrawiają

Tłuszcze nasycone i jednonienasycone nie dostarczają składników odżywczych, nie są nam potrzebne, chociaż mogą być wykorzystywane do wytwarzania energii. Niezbędne są natomiast tłuszcze wielonienasycone.

Właściwości EPA I DHA

Właściwości kwasów tłuszczowych z grupy Omega 3 mają kluczowe znaczenie dla układu wieńcowego, odpornościowego i nerwowego 

Działanie:

  • Wywierają wpływ na ciśnienie krwi i stabilizują poziom lipidów
  • Zapobiegają tworzeniu się zakrzepów
  • EPA przyczynia się do zwalczania reakcji zapalnych organizmu
  • DHA jest ważnym czynnikiem rozwoju siatkówki oraz jest odpowiedzialny za dobrą kondycję tkanki oka
  • DHA zapewnia prawidłowe funkcjonowanie mózgu i systemu nerwowego. Uważa się także, że kwas ten wywiera korzystny wpływ na samopoczucie, pamięć, układ nerwowy i całościowy stan zdrowia człowieka.

 

Sprawdź, czy masz oznaki niedoboru Omegi 3:

 

  1. Czy masz suchą skórę?
  2. Czy cierpisz na stany zapalne?
  3. Czy w Twoim organizmie dochodzi do zatrzymania wody?
  4. Czy doskwierają Ci mrowienia (cierpnięcie) rąk i nóg?
  5. Czy masz wysokie ciśnienie albo podwyższony poziom trójglicerydów
    (czyli tłuszczów) we krwi?
  6. Czy jesteś podatny na infekcje?
  7. Czy jest Ci trudniej niż innym osobom stracić wagę?
  8. Czy Twoja pamięć i umiejętności koncentracji pogorszyły się?
  9. Czy cierpisz z powodu braku koordynacji ruchowej lub upośledzonego wzroku?
  10. Czy, jeśli masz dzieci, są zbyt niskie jak na swój wiek lub rosną powoli?

 

Jeśli na pięć lub więcej pytań odpowiedziałeś twierdząco, może to oznaczać, że występuje u Ciebie niedobór tłuszczów Omega 3.

Bardzo ważne:

Najistotniejszym elementem decydującym o wartości suplementu Omega 3 jest to, skąd pochodzi – z jakiego rejonu jest pozyskiwany. Kwasy Omega 3 powinien pochodzić z ryb odławianych w zimnych wodach oceanicznych. Inna, niezwykle ważna sprawa to czas, w którym jest przyjmowany suplement Omega 3, aby pieniądze wydane na suplement Omegi 3 nie były wyrzucone w błoto, należy stosować się do ważnej zasady: Omegę 3 należy przyjmować „na głodnego”, tj. co najmniej pół godziny przed jedzeniem lub nie wcześniej niż 2 godziny po jedzeniu.

W przeciwnym wypadku ten tłuszcz zostanie wykorzystany jako „paliwo”, czyli zużyty na energię – zostanie wyparty przez inne tłuszcze, a nie o to wszak chodzi.

Najistotniejszym elementem decydującym o wartości suplementu Omega 3 jest to, skąd pochodzi – z jakiego rejonu jest pozyskiwany. Kwasy Omega 3 powinien pochodzić z ryb odławianych w zimnych wodach oceanicznych. Inna, niezwykle ważna sprawa to czas, w którym jest przyjmowany suplement Omega 3, aby pieniądze wydane na suplement Omegi 3 nie były wyrzucone w błoto, należy stosować się do ważnej zasady: Omegę 3 należy przyjmować „na głodnego”, tj. co najmniej pół godziny przed jedzeniem lub nie wcześniej niż 2 godziny po jedzeniu.

W przeciwnym wypadku ten tłuszcz zostanie wykorzystany jako „paliwo”, czyli zużyty na energię – zostanie wyparty przez inne tłuszcze, a nie o to wszak chodzi.

Kwasy Omega 3

Stopień nienasycenia wzrasta w miarę posuwania się wzdłuż łańcucha pokarmowego. Plankton bogaty w kwas alfa – linolenowy jest podstawowym pokarmem dla małych ryb, które przekształcają ten związek w tłuszcze bardziej złożone. Ryby drapieżne: śledzie i makrele, zjadają małe ryby i kontynuują tę przemianę w swoich organizmach. Rybami drapieżnymi żywią się foki i w ich organizmach stężenie EPA I DHA osiąga najwyższe wartości. W końcu foki są zjadane przez Eskimosów, którzy mogą wykorzystywać gotowe EPA i DHA do produkcji prostaglandyn typu 3.

czy wiesz że…

Te prostaglandyny są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania mózgu, wpływają przede wszystkim na funkcjonowanie narządu wzroku, pamięci, koordynację ruchową i nastrój, obniżają lepkość krwi, kontrolują poziom cholesterolu we krwi, wpływają na działanie układu odpornościowego i metabolizmu, zmniejszają stan zapalny i utrzymują równowagę wodną.
Najlepszymi olejami pod względem zawartości Omegi 3 są oleje pochodzące z lnu (siemienia lnianego), konopi, dyni.
Jedzący dużo ryb Japończycy mają trzy razy wyższy poziom tłuszczów Omega 3 niż przeciętny Amerykanin.

Kwasy Omega 3

czy wiesz że…

Stopień nienasycenia wzrasta w miarę posuwania się wzdłuż łańcucha pokarmowego. Plankton bogaty w kwas alfa – linolenowy jest podstawowym pokarmem dla małych ryb, które przekształcają ten związek w tłuszcze bardziej złożone. Ryby drapieżne: śledzie i makrele, zjadają małe ryby i kontynuują tę przemianę w swoich organizmach. Rybami drapieżnymi żywią się foki i w ich organizmach stężenie EPA I DHA osiąga najwyższe wartości. W końcu foki są zjadane przez Eskimosów, którzy mogą wykorzystywać gotowe EPA i DHA do produkcji prostaglandyn typu 3.

Te prostaglandyny są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania mózgu, wpływają przede wszystkim na funkcjonowanie narządu wzroku, pamięci, koordynację ruchową i nastrój, obniżają lepkość krwi, kontrolują poziom cholesterolu we krwi, wpływają na działanie układu odpornościowego i metabolizmu, zmniejszają stan zapalny i utrzymują równowagę wodną.
Najlepszymi olejami pod względem zawartości Omegi 3 są oleje pochodzące z lnu (siemienia lnianego), konopi, dyni.
Jedzący dużo ryb Japończycy mają trzy razy wyższy poziom tłuszczów Omega 3 niż przeciętny Amerykanin.

Ogólne wskazówki,


jak dostarczyć właściwej ilości odpowiedniej jakości tłuszczu w diecie:

  • Zjadaj codziennie jedną łyżkę stołową oleju roślinnego wytłaczanego na zimno (sezamowego, słonecznikowego, z dyni, lnu itd.) lub jedną czubatą łyżkę stołową zmielonych nasion.
  • Unikaj smażonych potraw, przypalonego i spalonego tłuszczu, tłuszczów nasyconych i uwodornionych.
  • Jeżeli smażysz, używaj oliwy z oliwek lub sklarowanego masła.
  • W przypadku gdy jedna lub dwie porcje ryb tygodniowo nie są stałym elementem diety, wygodnym sposobem dostarczania organizmowi cennych kwasów tłuszczowych jest stosowanie skoncentrowanych preparatów zawierających tłuszcz ryb.

Ogólne wskazówki, jak dostarczyć właściwej ilości odpowiedniej jakości tłuszczu w diecie:

  • Zjadaj codziennie jedną łyżkę stołową oleju roślinnego wytłaczanego na zimno (sezamowego, słonecznikowego, z dyni, lnu itd.) lub jedną czubatą łyżkę stołową zmielonych nasion.
  • Unikaj smażonych potraw, przypalonego i spalonego tłuszczu, tłuszczów nasyconych i uwodornionych.
  • Jeżeli smażysz, używaj oliwy z oliwek lub sklarowanego masła.
  • W przypadku gdy jedna lub dwie porcje ryb tygodniowo nie są stałym elementem diety, wygodnym sposobem dostarczania organizmowi cennych kwasów tłuszczowych jest stosowanie skoncentrowanych preparatów zawierających tłuszcz ryb.

Kwasy Omega 3 i ich wpływ

Stwierdzono, że ludzie którzy jedzą duże ilości produktów pochodzenia morskiego, zawierających kwasy tłuszczowe z rodziny Ω-3, rzadziej zapadają na choroby charakterystyczne dla populacji w uprzemysłowionych krajach zachodnich, zwane obecnie metabolicznymi chorobami cywilizacyjnymi.

Stwierdzono u nich mniejszą częstotliwość występowania miażdżycy, niedokrwiennej choroby serca, raka sutka i okrężnicy oraz zakrzepów naczyniowych, a także astmy. Wykazano również lecznicze działanie oleju rybnego w eksperymen­talnym wylewie krwi do mózgu oraz w zawale mięśnia sercowego, a także łuszczycy.

Wielonienasycone pełne tłustych korzyści

Zebrano wiele naukowych danych wskazujących na to, że kwasy tłuszczowe z rodziny Ω-3 wywierają bardzo korzystny wpływ na układ krążenia. Stwierdzono, że tłuszcze rybne wykazują silne działanie hipotensyjne (obniżające ciśnienie krwi), powinny więc być zalecane w nadciśnieniu tętniczym. Obniżają one stężenie VLDL, trójglicerydów i cholesterolu w surowicy krwi, zwłaszcza cholesterolu całkowitego, przy jednoczesnym podniesieniu zawartości cholesterolu HDL.

Kwasy Omega 3 i ich wpływ

Stwierdzono, że ludzie którzy jedzą duże ilości produktów pochodzenia morskiego, zawierających kwasy tłuszczowe z rodziny Ω-3, rzadziej zapadają na choroby charakterystyczne dla populacji w uprzemysłowionych krajach zachodnich, zwane obecnie metabolicznymi chorobami cywilizacyjnymi.

Stwierdzono u nich mniejszą częstotliwość występowania miażdżycy, niedokrwiennej choroby serca, raka sutka i okrężnicy oraz zakrzepów naczyniowych, a także astmy. Wykazano również lecznicze działanie oleju rybnego w eksperymen­talnym wylewie krwi do mózgu oraz w zawale mięśnia sercowego, a także łuszczycy.

Wielonienasycone pełne tłustych korzyści

Zebrano wiele naukowych danych wskazujących na to, że kwasy tłuszczowe z rodziny Ω-3 wywierają bardzo korzystny wpływ na układ krążenia. Stwierdzono, że tłuszcze rybne wykazują silne działanie hipotensyjne (obniżające ciśnienie krwi), powinny więc być zalecane w nadciśnieniu tętniczym. Obniżają one stężenie VLDL, trójglicerydów i cholesterolu w surowicy krwi, zwłaszcza cholesterolu całkowitego, przy jednoczesnym podniesieniu zawartości cholesterolu HDL.

Tymczasem 🙂 
Życzę Ci długich lat życia w zdrowiu!

Kwasy Omega 3

 

 

 

 

Tymczasem 🙂 
Życzę Ci długich lat życia w zdrowiu!

Kwasy Omega 3

 

 

About Stanisław Poluga

Cześć!
Nazywam się Stanisław Poluga. Kiedy po latach zdecydowałem się na rozpoczęcie przygody z marketingiem internetowym, zrozumiałem, że tym co daje mi najwięcej satysfakcji jest pomaganie innym.

W ciągu kilku miesięcy zbudowałem swoją osobistą markę, przez co, to coraz więcej poznaję nowych partnerów, którzy chcą się przyłączyć i zacząć swoją przygodę z e – marketingiem. Działam też w większym zespole, poprowadziłem pierwsze szkolenia z obsługi narzędzi Internetowych. Bardzo mnie to wciągnęło.

Postanowiłem, że wszystkie swoje działania biznesowe, które budowałem przez lata w realu, przenieść i zabrać się za działalność w sieci oraz spróbuję ułatwić życie tysiącom ludzi, którzy na co dzień mają cele i problemy podobne do moich – chcą nie tylko dobrze zarabiać, ale także rozwijać się i cieszyć tym co robią.

Komentarze

komentarze