fbpx

Witamina b complex – suplementy diety

Uzależnieni od stresu

Długotrwały stan podwyższenia poziomu energii ma także skutki uboczne. Organizm zwalnia trawienie, upośledzone zostają procesy naprawy tkanek i zakłócone funkcjonowanie organizmu, ponieważ cała energia ukierunkowana jest na radzenie ze stresem. Konsekwencją przedłużonego stresu jest przyspieszenie procesów starzenia, występowanie różnych zaburzeń trawienia i rozchwianie równowagi hormonalnej.

Jeżeli nie unikasz używek, takich jak kawa i papierosy, stosujesz dietę o dużej zawartości cukru i żyjesz w stresie, to zwiększasz ryzyko zachwiania równowagi hormonów tarczycy
(co oznacza, że twój metabolizm będzie wolniejszy i przybierzesz na wadze), zakłócenia gospodarki wapniowej (co prowadzi do zapalenia stawów) albo wystąpienia problemów z hormonami płciowymi. Są to długotrwałe skutki uboczne poddanym długotrwałemu pobudzeniu w końcu zacznie niedomagać.

Składniki pełne energii

Składnikami energotwórczymi są witaminy B6 i cynk , które wspierają działanie insuliny, witamina PP i chrom, będące częścią czynnika glukozy oraz witaminy B1, B2, B5, koenzym Q, witamina C, żelazo, miedź i magnez konieczne do wewnątrzkomórkowej przemiany glukozy w energię. Witamina B12 jest potrzebna do produkcji adrenaliny, a kwas pantotenowy ( witamina B5 ) do tworzenia innego rodzaju hormonów nadnerczy. Przewodnictwo nerwowo-mięśniowe – końcowy rezultat przemian składników odżywczych w energię – także wymaga większych ilości witaminy B5, choliny oraz pierwiastków wapnia i magnezu. Cholina jest również niezbędna do produkcji hormonów stresu. W skład hormonów stresu i neuroprzekaźników wchodzą również aminokwasy – składniki budulcowe białka, na przykład metionina, której niedobór jest częsty. Insulina składa się z 51 aminokwasów i cynku.

Aby zapewnić sobie jak najwięcej energii i ochronić organizm przed stresem, należy uzupełniać niedobory tych związków. Dawkowanie zależy od indywidualnego zapotrzebowania. Optymalnie dzienne zapotrzebowanie mieści się w granicach dawek przedstawionych poniżej:

Witamina b complex – suplementy diety

Uzależnieni od stresu

Długotrwały stan podwyższenia poziomu energii ma także skutki uboczne. Organizm zwalnia trawienie, upośledzone zostają procesy naprawy tkanek i zakłócone funkcjonowanie organizmu, ponieważ cała energia ukierunkowana jest na radzenie ze stresem. Konsekwencją przedłużonego stresu jest przyspieszenie procesów starzenia, występowanie różnych zaburzeń trawienia i rozchwianie równowagi hormonalnej.

Jeżeli nie unikasz używek, takich jak kawa i papierosy, stosujesz dietę o dużej zawartości cukru i żyjesz w stresie, to zwiększasz ryzyko zachwiania równowagi hormonów tarczycy
(co oznacza, że twój metabolizm będzie wolniejszy i przybierzesz na wadze), zakłócenia gospodarki wapniowej (co prowadzi do zapalenia stawów) albo wystąpienia problemów z hormonami płciowymi. Są to długotrwałe skutki uboczne poddanym długotrwałemu pobudzeniu w końcu zacznie niedomagać.

Składniki pełne energii

Składnikami energotwórczymi są witaminy B6 i cynk , które wspierają działanie insuliny, witamina PP i chrom, będące częścią czynnika glukozy oraz witaminy B1, B2, B5, koenzym Q, witamina C, żelazo, miedź i magnez konieczne do wewnątrzkomórkowej przemiany glukozy w energię. Witamina B12 jest potrzebna do produkcji adrenaliny, a kwas pantotenowy ( witamina B5 ) do tworzenia innego rodzaju hormonów nadnerczy. Przewodnictwo nerwowo-mięśniowe – końcowy rezultat przemian składników odżywczych w energię – także wymaga większych ilości witaminy B5, choliny oraz pierwiastków wapnia i magnezu. Cholina jest również niezbędna do produkcji hormonów stresu. W skład hormonów stresu i neuroprzekaźników wchodzą również aminokwasy – składniki budulcowe białka, na przykład metionina, której niedobór jest częsty. Insulina składa się z 51 aminokwasów i cynku.

Aby zapewnić sobie jak najwięcej energii i ochronić organizm przed stresem, należy uzupełniać niedobory tych związków. Dawkowanie zależy od indywidualnego zapotrzebowania. Optymalnie dzienne zapotrzebowanie mieści się w granicach dawek przedstawionych poniżej:

Dzienne zapotrzebowanie na składniki
energotwórcze potrzebne w walce ze stresem:

B1 (tiamina)                              25-100 mg
B2 (ryboflawina)                        25-100 mg
PP (niacyna)                             50-300 mg
B6 (pirydoksyna)                        50-250 mg
B12 (cyjanokobalamina)                5-100 ug
Cholina                                     100-500 mg
Chrom                                        50-200 ug
Cynk                                          10-25 mg
Koenzym Q                                 10-50 mg
Kwas foliowy                               50-450 ug
Magnez                                     250-450 mg
Wapń                                       150-600 mg
Witamina C                               1000-5000 mg
Żelazo                                        10-20 mg

Dzienne zapotrzebowanie na składniki
energotwórcze potrzebne w walce ze stresem:

B1 (tiamina)                              25-100 mg
B2 (ryboflawina)                        25-100 mg
PP (niacyna)                             50-300 mg
B6 (pirydoksyna)                        50-250 mg
B12 (cyjanokobalamina)                5-100 ug
Cholina                                     100-500 mg
Chrom                                        50-200 ug
Cynk                                          10-25 mg
Koenzym Q                                 10-50 mg
Kwas foliowy                               50-450 ug
Magnez                                     250-450 mg
Wapń                                       150-600 mg
Witamina C                               1000-5000 mg
Żelazo                                        10-20 mg

Witamina b complex

Mózg pracuje dzięki glukozie, będącej końcowym produktem rozpadu węglowodanów obecnych w diecie. Jej poziom we krwi ma znaczny wpływ na funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego. Niedobór powoduje splątanie myśli, wyczerpanie umysłowe, zaburzenia percepcji i w końcu drażliwość, stres i agresję. Poziom glukozy zostaje zachwiany, jeśli spożywa się za dużo oczyszczonych węglowodanów i stosuje używki, jak kawa, herbata, napoje typu coca-cola i pali papierosy. Zdolność do wykorzystania glukozy zależy od zawartości licznych składników odżywczych, zwłaszcza witaminy PP, B6, chromu, cynku, magnezu.

 

„Aby mieć jak najwięcej energii, należy jeść czysty pokarm i mieć czyste myśli”.

Witamina b complex i jego zespół;

Istnieje grupa pokrewnych związków chemicznych, łączonych razem w zespół witamin B. Mogą być stosowane indywidualnie, ale zazwyczaj wchodzą w skład preparatów określanych jako witamina B complex, która zawsze większość, a czasem wszystkie, czyli 11 substancji chemicznych nazywanych witaminami B. Działają one głównie jako stabilizatory błon komórkowych i naturalne środki uspokajające.

Witamina b complex pomaga utrzymać w dobrym stanie nasz układ nerwowy, skórę, oczy, włosy, wątrobę i usta, zapewniając równocześnie odpowiednie napięcie mięśni w przewodzie pokarmowym oraz prawidłowe funkcje mózgu. Kompleks witamin B składa się z koenzymów, które biorą udział w syntezie neuroprzekaźników i mogą być użyteczne w łagodzeniu depresji oraz stanów lękowych. Odpowiednie przyjmowanie witamin typu B jest bardzo ważne dla ludzi starszych, ponieważ te czynniki odżywcze są tym słabiej wchłaniane, im jesteśmy starsi. Zdarzały się przypadki ludzi starszych, u których rozpoznano chorobę Alzheimera, a później okazało się, że ich problemy wynikały jedynie z niedoboru witaminy B12 oraz witamina b complex.

Witamina b complex powinna być zażywana zawsze razem, ale przy szczególnych zaburzeniach jedna z witamin B może być zażywana w ilościach dwa lub trzy razy większych niż pozostałe. Pomimo tego, że witamina b complex są zespołem witaminowym, mogą być zażywane oddzielnie.

Skutki niedoboru

Mózg pracuje dzięki glukozie, będącej końcowym produktem rozpadu węglowodanów obecnych w diecie. Jej poziom we krwi ma znaczny wpływ na funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego. Niedobór powoduje splątanie myśli, wyczerpanie umysłowe, zaburzenia percepcji i w końcu drażliwość, stres i agresję. Poziom glukozy zostaje zachwiany, jeśli spożywa się za dużo oczyszczonych węglowodanów i stosuje używki, jak kawa, herbata, napoje typu coca-cola i pali papierosy. Zdolność do wykorzystania glukozy zależy od zawartości licznych składników odżywczych, zwłaszcza witaminy PP, B6, chromu, cynku, magnezu.

„Aby mieć jak najwięcej energii, należy jeść czysty pokarm i mieć czyste myśli”.

Witamina b complex i jego zespół;

Istnieje grupa pokrewnych związków chemicznych, łączonych razem w zespół witamin B. Mogą być stosowane indywidualnie, ale zazwyczaj wchodzą w skład preparatów określanych jako witamina B complex, która zawsze większość, a czasem wszystkie, czyli 11 substancji chemicznych nazywanych witaminami B. Działają one głównie jako stabilizatory błon komórkowych i naturalne środki uspokajające.

Witamina b complex pomaga utrzymać w dobrym stanie nasz układ nerwowy, skórę, oczy, włosy, wątrobę i usta, zapewniając równocześnie odpowiednie napięcie mięśni w przewodzie pokarmowym oraz prawidłowe funkcje mózgu. Kompleks witamin B składa się z koenzymów, które biorą udział w syntezie neuroprzekaźników i mogą być użyteczne w łagodzeniu depresji oraz stanów lękowych. Odpowiednie przyjmowanie witamin typu B jest bardzo ważne dla ludzi starszych, ponieważ te czynniki odżywcze są tym słabiej wchłaniane, im jesteśmy starsi. Zdarzały się przypadki ludzi starszych, u których rozpoznano chorobę Alzheimera, a później okazało się, że ich problemy wynikały jedynie z niedoboru witaminy B12 oraz witamina b complex.

Witamina b complex powinna być zażywana zawsze razem, ale przy szczególnych zaburzeniach jedna z witamin B może być zażywana w ilościach dwa lub trzy razy większych niż pozostałe. Pomimo tego, że witamina b complex są zespołem witaminowym, mogą być zażywane oddzielnie.

Skutki niedoboru

Witamina B1 (Tiamina)

• zaburzenia czynności centralnego układu nerwowego: uczucie osłabienia, zmęczenie, oczopląs, zaburzenia pamięci, koncentracji, depresja,
• niewydolność krążenia: przyspieszona akcja serca, powiększenie wymiarów serca, obrzęki kończyn górnych i dolnych,
• zaburzenia ze strony przewodu pokarmowego: utrata łaknienia, nudności, wymioty, biegunki, bóle brzucha, brak apetytu, spadek wagi.

Witamina B2 (Ryboflawina)

Opóźnienie wzrostu, uszkodzenie gałek ocznych i rogówki, pogorszenie ostrości wzroku, światłowstręt, łzawienie, łatwe męczenie się oczu i okołorogówkowe wrastanie naczyń, swędzenie w okolicy ujścia pochwy, wypadanie włosów, kłopoty z koncentracją, zawroty głowy, bezsenność, zaburzenia oddychania, obrzmienie lub pękanie błony śluzowej jamy ustnej, zapalenie czerwieni warg, języka lub błon śluzowych, pleśniawki, zajady jamy ustnej, łojotok, pelagra, choroby układu nerwowego, dystrofie mięśni, łuszczące się zmiany skórne okolic nosa, ust, czoła i uszu.

Witamina B3 ( Niacyna, Wit.PP)

Małe niedobory niacyny mogą powodować zwolnienie metabolizmu, przez co zmniejszenie tolerancji na zimno.
Witamina B3 jest potrzebna dla prawidłowego krążenia oraz utrzymania zdrowia skóry. Pomaga w funkcjonowaniu systemu nerwowego. Uczestniczy w regulowaniu wydzielania żółci i płynów żołądkowych oraz w syntezie hormonów płciowych. Niacyna obniża zawartość cholesterolu i poprawia krążenie, Jest pomocna w chorobach umysłowych oraz poprawia pamięć.

Witamina B5 (Kwas pantotenowy)

Kwas pantotenowy, znany jako „witamina antystresowa” pełni rolę w produkcji hormonów nadnercza i kształtowaniu przeciwciał, a także w przetwarzaniu przez nasz organizm witamin, pomagając w ich zamianie na energię tłuszczy, węglowodanów i białek. Jest potrzebny wszystkim komórkom i organom ludzkiego ciała. Odpowiednia ilość kwasu pantotenowego w organizmie przyczynia się do dobrego samopoczucia i ochrania przed pewnymi formami anemii. Jest potrzebny w leczeniu depresji oraz stanów lękowych. Niedobór kwasu pantotenowego może powodować zmęczenie, bóle głowy, nudności i cierpnięcie rąk.

Witamina B6 (Pirydoksyna)

Niedobór witaminy B6 może powodować anemię, drgawki. bóle głowy, nudności, łuszczenie skóry, owrzodzenie języka i wymioty. Inne objawy niedoboru to; trądzik, anoreksja, zapalenie stawów,zapalenie spojówek, pęknięcia lub owrzodzenia jamy ustnej i warg, depresja, zawroty głowy, zmęczenie, nadpobudliwość, spowolnienie gojenia ran, stany zapalne jamy ustnej i dziąseł, trudności w uczeniu się, słaba pamięć, drętwienie kończyn, tłusta cera. zahamowanie wzrostu i wrażenie cierpnięcia. Również zespół cieśni nadgarstka jest powiązany z niedoborem witaminy B6.

Witamina B7 (Biotyna)

Objawami niedoboru biotyny są zmiany skórne – wysypki, stany zapalne, a także wypadanie włosów i podwyższony poziom cholesterolu oraz zmiany zapalne jelit. Ze względu na to, że biotyna może być syntetyzowana przez florę bakteryjną do jej niedoboru dochodzi bardzo rzadko, zwykle pod wpływem innych czynników niż niedobór pokarmowy

Witamina B9 (Kwas foliowy)

• zahamowanie wzrostu i odbudowy komórek w organizmie
• mała ilość czerwonych ciałek we krwi, tzw. anemia megaloblastyczna (makrocytowa)
• uczucie przemęczenia i kłopoty z koncentracją
• stany niepokoju, lęku, depresja, nadmierna drażliwość
• bezsenność, roztargnienie, problemy z pamięcią
• zaburzenia w trawieniu i we wchłanianiu składników odżywczych, niedożywienie, biegunka, zmniejszony apetyt, obniżona masa ciała
• stany zapalne języka oraz błony śluzowej warg, bóle głowy, kołatanie serca, przedwczesna siwizna
• u dzieci i młodzieży zahamowanie wzrostu.

Witamina B12 (Cyjanokobalamina)

Witamina B12 jest potrzebna w zapobieganiu anemii. Stanowi pomoc dla kwasu foliowego w regulowaniu procesu tworzenia czerwonych krwinek i pomaga w przyswajaniu żelaza. Niedobór witaminy B12 może być spowodowany złym wchłanianiem pokarmu, które jest najczęściej obserwowane u ludzi starszych oraz osób cierpiących na zaburzenia trawienia. Niedobór może powodować zaburzenia równowagi, przewlekłe zmęczenie, zatwardzenie, depresję, zaburzenia w trawieniu, zawroty głowy, ospałość, powiększenie wątroby, choroby narządu wzroku, halucynacje, bóle głowy, stany zapalne języka. nadpobudliwość , trudności w oddychaniu, utratę pamięci, zmienność nastroju, uszkodzenia układu nerwowego, anemię złośliwą, dzwonienie w uszach oraz zwyrodnienie rdzenia kręgowego.

Czy wiesz że…

 

Spirulina – odżywcza alga;
Oto powody dlaczego jest uznawana za zdrową żywność:

Czy wiesz że…

 

Spirulina – odżywcza alga;
Oto powody dlaczego jest uznawana za zdrową żywność:

Spirulina to niebieskozielone algi bogate w fitoskładniki. Do produkcji suplementu wykorzystywana jest naturalna spirulina, która uprawiana jest w specjalnie przystosowanym środowisku – farmach wodnych posiadających certyfikat NUTRICERT™.
Stawy charakteryzuje zasadowy odczyn pH, którego nie tolerują inne rośliny, dlatego też otrzymujemy wyjątkowo czyste kultury spiruliny. Oglądając spirulinę pod mikroskopem, możemy dostrzec unikalną i piękną spiralną strukturę, od której właśnie pochodzi nazwa tej algi.

  • Podstawowy budulec to białko. Spirulina zawiera go 4 razy więcej niż taka sama ilość mięsa.
  • Zawiera 8 aminokwasów, które nie mogą być wyprodukowane przez nasz organizm – aminokwasy egzogenne.
  • Zawiera beta-karoten – źródło witaminy A, której ilość jest 20 – 25 razy większa niż w marchewce.
  • Zawiera witaminę B1 w ilości większej niż warzywa czy owoce.
  • Zawiera witaminę B2 w ilościach 5 – 20 razy większej niż w innym pożywieniu.
  • Zawiera witaminę B12, która wpływa na poprawę pamięci i zapobiega anemii. Większość ludzi spożywa witaminę B12 zawartą w wątrobie zwierzęcej, jednak Spirulina zawiera jej do 2,5 razy więcej i może być spożywana przez wegetarian.
  • Zawiera kwas gamma-linolenowy (GLA), który jest bardzo ważnym kwasem tłuszczowym redukującym cholesterol, a także zapobiegającym nadciśnieniu i chorobom serca.

Witamina b complex – Charakterystyka;

 

Spirulina to niebieskozielone algi bogate w fitoskładniki. Do produkcji suplementu wykorzystywana jest naturalna spirulina, która uprawiana jest w specjalnie przystosowanym środowisku – farmach wodnych posiadających certyfikat NUTRICERT™.
Stawy charakteryzuje zasadowy odczyn pH, którego nie tolerują inne rośliny, dlatego też otrzymujemy wyjątkowo czyste kultury spiruliny. Oglądając spirulinę pod mikroskopem, możemy dostrzec unikalną i piękną spiralną strukturę, od której właśnie pochodzi nazwa tej algi.

  • Podstawowy budulec to białko. Spirulina zawiera go 4 razy więcej niż taka sama ilość mięsa.
  • Zawiera 8 aminokwasów, które nie mogą być wyprodukowane przez nasz organizm – aminokwasy egzogenne.
  • Zawiera beta-karoten – źródło witaminy A, której ilość jest 20 – 25 razy większa niż w marchewce.
  • Zawiera witaminę B1 w ilości większej niż warzywa czy owoce.
  • Zawiera witaminę B2 w ilościach 5 – 20 razy większej niż w innym pożywieniu.
  • Zawiera witaminę B12, która wpływa na poprawę pamięci i zapobiega anemii. Większość ludzi spożywa witaminę B12 zawartą w wątrobie zwierzęcej, jednak Spirulina zawiera jej do 2,5 razy więcej i może być spożywana przez wegetarian.
  • Zawiera kwas gamma-linolenowy (GLA), który jest bardzo ważnym kwasem tłuszczowym redukującym cholesterol, a także zapobiegającym nadciśnieniu i chorobom serca.

Witamina b complex – Charakterystyka;

 

  • Jedna dwuwarstwowa tabletka przyjmowana raz dziennie dostarcza 100% RWS wszystkich ośmiu niezbędnych witamin z grupy B: tiaminy (B1), ryboflawiny (B2), niacyny (B3), kwasu pantotenowego (B5), pirodyksyny (B6), biotyny (B7), kwasu foliowego (B9) oraz kobalaminy (B12).
  • Dzięki technologii o podwójnym działaniu, tabletka zapewnia optymalne uwalnianie wszystkich witamin z grupy B.
  • Zmniejszeniu uczucia zmęczenia i znużenia sprzyjają następujące witaminy: ryboflawina (B2), niacyna (B3), kwas pantotenowy (B5), pirodyksyna (B6), kwas foliowy (B9) oraz kobalamina (B12).
  • Prawidłowy metabolizm energetyczny organizmu wspierany jest przez: tiaminę (B1), ryboflawinę (B2), niacynę (B3), kwas pantotenowy (B5), pirodyksynę (B6), biotynę (B7) oraz kobalaminę (B12).
  • Preparat zawiera naturalną spirulinę, która jest uprawiana i zbierana na farmie wodnej posiadającej certyfikat NUTRICERT™.
  • Podłużny, wąski kształt tabletki ułatwia jej połykanie.
  • Preparat wygodny w użyciu – eliminuje konieczność przyjmowania wielu tabletek przez cały dzień.

  • Jedna dwuwarstwowa tabletka przyjmowana raz dziennie dostarcza 100% RWS wszystkich ośmiu niezbędnych witamin z grupy B: tiaminy (B1), ryboflawiny (B2), niacyny (B3), kwasu pantotenowego (B5), pirodyksyny (B6), biotyny (B7), kwasu foliowego (B9) oraz kobalaminy (B12).
  • Dzięki technologii o podwójnym działaniu, tabletka zapewnia optymalne uwalnianie wszystkich witamin z grupy B.
  • Zmniejszeniu uczucia zmęczenia i znużenia sprzyjają następujące witaminy: ryboflawina (B2), niacyna (B3), kwas pantotenowy (B5), pirodyksyna (B6), kwas foliowy (B9) oraz kobalamina (B12).
  • Prawidłowy metabolizm energetyczny organizmu wspierany jest przez: tiaminę (B1), ryboflawinę (B2), niacynę (B3), kwas pantotenowy (B5), pirodyksynę (B6), biotynę (B7) oraz kobalaminę (B12).
  • Preparat zawiera naturalną spirulinę, która jest uprawiana i zbierana na farmie wodnej posiadającej certyfikat NUTRICERT™.
  • Podłużny, wąski kształt tabletki ułatwia jej połykanie.
  • Preparat wygodny w użyciu – eliminuje konieczność przyjmowania wielu tabletek przez cały dzień.

W praktyce jednak, przeglądając wyniki analizy pierwiastkowej Polaków i sąsiednich narodów, obserwuję, iż znaczna większość ludzi potrzebuje dodatkowej suplementacji witaminami B Complex. Spektrum działania witamin z grupy B jest ogromne, lecz zapewnienie odpowiednich dawek tych witamin w szczególności wspomaga sprawne działanie układu immunologicznego.
Tak jak widzisz zastosowanie każdego z tych suplementów może być różne czyli w różnych
mechanizmach, różne zjawiska wykorzystywane ale zawsze nas interesuje osiągnięcie pewnego
efektu, efektu fizjologicznego tego który spowoduje że nasz standard życia się polepszy.

Witamina b complex

W praktyce jednak, przeglądając wyniki analizy pierwiastkowej Polaków i sąsiednich narodów, obserwuję, iż znaczna większość ludzi potrzebuje dodatkowej suplementacji witaminami B Complex. Spektrum działania witamin z grupy B jest ogromne, lecz zapewnienie odpowiednich dawek tych witamin w szczególności wspomaga sprawne działanie układu immunologicznego.
Tak jak widzisz zastosowanie każdego z tych suplementów może być różne czyli w różnych
mechanizmach, różne zjawiska wykorzystywane ale zawsze nas interesuje osiągnięcie pewnego
efektu, efektu fizjologicznego tego który spowoduje że nasz standard życia się polepszy.

Witamina b complex

About Stanisław Poluga

Cześć! Nazywam się Stanisław Poluga. Kiedy po latach zdecydowałem się na rozpoczęcie przygody z marketingiem internetowym, zrozumiałem, że tym co daje mi najwięcej satysfakcji jest pomaganie innym. W ciągu kilku miesięcy zbudowałem swoją osobistą markę, przez co, to coraz więcej poznaję nowych partnerów, którzy chcą się przyłączyć i zacząć swoją przygodę z e – marketingiem. Działam też w większym zespole, poprowadziłem pierwsze szkolenia z obsługi narzędzi Internetowych. Bardzo mnie to wciągnęło. Postanowiłem, że wszystkie swoje działania biznesowe, które budowałem przez lata w realu, przenieść i zabrać się za działalność w sieci oraz spróbuję ułatwić życie tysiącom ludzi, którzy na co dzień mają cele i problemy podobne do moich – chcą nie tylko dobrze zarabiać, ale także rozwijać się i cieszyć tym co robią.

Komentarze

komentarze

[index]
[index]
[index]
[index]